Pastasallad

20121006-090755.jpg

När jag inte vill lägga hela dagen på matlagning utan bara slänga ihop något enkelt och gott så brukar jag göra grekisk pastasallad. Det är dessutom perfekt till matlådan till jobbet eller picknicken i det gröna. Kungsörnen har dessutom en vit fiberpasta som är GI-märkt. Den smakar precis som vanlig pasta, men innehåller dubbelt så mycket fibrer.

Ingredienser
Fusilli (eller liknande pasta)
Kalamataoliver
Soltorkade tomater
Fetaost
Sallad (jag använde maché)
Rödlök
Paprika
Olivolja
Balsamvinäger
Salt och peppar

Gör såhär:
Koka pastan med lite salt. Under tiden kan du skära grönsakerna, fetaosten och de soltorkade tomaterna i lagom stora bitar. Blanda sedan den sköljda och svalnade pastan med resten av ingredienserna. Tips är att blanda i lite av den goda oljan som tomaterna ligger i för godare smak. Häll därefter över olivolja och balsamvinäger. Salta och peppra. Klart!

Det här inlägget postades i Mat och recept och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Vad tycker du om inlägget? Kommentera:

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s