God och nyttig müsli

Jag har alltid haft svårt att motivera mig själv till att äta frukost. Men nu har jag hittat något jag verkligen gillar och som dessutom är nyttigt – Mammas LCHF-müsli. Den innehåller bland annat kokos som har flera bra fetter som kroppen behöver och är bra för både hjärta, lever och hjärna. Kokos har högt fiberinnehåll och innehåller massvis med viktiga mineraler och vitaminer. Dessutom älskar jag kokos! Utöver kokos har müslin goda fröer som också innehåller mycket fibrer och essentiella fettsyror som omega-3 och omega-6. För att få lite mer mättnad har jag adderat havrefras, men ska du äta LCHF kan du skippa detta.

20121006-093757.jpgIngredienser
50 g hela linfrön
250 g kokoschips
200 g solrosfrön
200 g pumpafrön
20 g pinjenötter

Nyttigt och väldigt gott!

Det här inlägget postades i Mat och recept och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Vad tycker du om inlägget? Kommentera:

