Vila i frid Queen of Pop

I morse vaknade jag, liksom många andra, till nyheten att Whitney Houston har avlidit på sitt hotellrum. Dödorsaken är än så länge okänd, men polisen misstänker inget brott. Jag misstänker droger. Whitney blev bara 49 år gammal.

När jag var liten lyssnade jag väldigt mycket på Whitney. Det började såklart på samma sätt som för många andra med att jag såg filmen Bodyguard med henne och Kevin Kostner. Året var 1992 och jag var 11 år gammal. Det dröjde inte länge innan jag kunde alla låtar utantill.Det finns så många barndomsminnen som är fyllda av hennes musik som när jag och min bästa kompis Amanda dansade till hennes musik i vardagsrummet, när jag olyckligt förälskad lyssnade på I have nothing i mitt rum eller när vi försökte sjunga med i de höga tonerna till I will always love you, det gick sådär. Men favoriten var Run to you och den summerar faktiskt hennes liv och död ganska bra – en fantastisk artist som varit stark på utsidan men svag och ensam bakom fasaden. Vila i frid, Whitney Houston. Hoppas du får den ro du saknat i himlen.

Det här inlägget postades i Övrigt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Vad tycker du om inlägget? Kommentera:

