Hemmamatch och ny tröja

20120127-155356.jpgIgår var det dags för Petrasek att göra sin första match efter hemkomsten. Vanligtvis brukar vi inte åka 80 mil t/r för att se en match och sen åka hem, men igår förekom särskilda omständigheter. HV har sedan en tid tillbaka inte spelat särskilt väl och de senaste matcherna har vi förlorat. Vårt stolta lag kändes inte så stolt och fansen började misströsta. Skulle det bli något slutspel i år. Men jag och Johan är av samma kaliber, vi hejar extra mycket när det går dåligt och när vi dessutom fick höra att Pettan och Ledin skulle spela i torsdagens match var vi bara tvungna att komma. Så vi åkte vid 15-tiden från Stockholm, ankom vid 18 till svärföräldrarna för att lämna av Lilla A för att sedan hinna in till arenan innan nedsläpp. Och vilken tur att vi gjorde det för vilken match det var! Hela laget verkade ha fått eld i baken – Ledda var på sitt allra störigaste humör, Larsson och Davidsson var i toppform och Grillen var fortsatt stekhet (eller grillhet kanske) och satte två härliga mål. Men det var inte bara laget som var på topp, även läktarna glödde av engagemang! Det var härligt att se, och höra! Hoppas det fortsätter så!

Matchen slutade 3-2, vilket inte speglade händelserna på isen. Visst spelade HV sämre i tredje, men inte så dåligt som en del vill få det till. Jag var nöjd med matchen. Spelarna hade vaknat ur koman, fansen hade återfått talföret och vi vann. Men såhär är det alltid när jag är på hemmamatch. Än så länge har laget inte förlorat när jag varit i Kinnarps. De kanske behöver mig på plats för att vinna? Så måste det ju vara…. Och för de som följt mig på twitter så vet ni att jag lovade att dansa i Kinnarps om Pettan kom tillbaka och vi vann. Så det gjorde jag. Tyvärr inte på isen som vissa velat, men med isen i bakgrunden. Bildbevis kommer så snart jag lagat min Mac och därmed min iMovie.

Som en bonus för att jag ännu en gång helt själv fått HV att vinna matchen så köpte jag en tröja till mig själv. Snygg va?

Det här inlägget postades i Sport och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Vad tycker du om inlägget? Kommentera:

