Barbro Lindgren

När jag var liten älskade jag Maxböckerna av Barbro Lindgren. Ja, jag älskade väl egentligen alla böcker jag läste av Barbro Lindgren. Min mamma kallade mig Vilda Bebin, eftersom jag var lika bild som den vilda bebin i hennes böcker och när jag var ledsen för att någon hade varit taskig mot mig i skolan sjöng hon alltid Jag är det fulaste som finns. Och vem gillar inte Loranga, Masarin och Dartanjang? När jag träffade Johan visade det sig att Barbro Lindgren till och med är hans favoritbarnboksförfattare. Så Barbro Lindgren kommer definitivt bli en del av Lilla As liv, och hon är ju själv väldigt lik Vilda Bebin i sitt sätt, precis som jag. Igår fick Lilla A sin första egna bok av sin morbror och moster och självklart var det en bok av Barbro Lindgren – Max nalle.

Det här inlägget postades i Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Vad tycker du om inlägget? Kommentera:

