Vid din sida

Ikväll visades filmen Vid din sida på TV3, en film om en stjärnfamilj där mamman (Susan Sarandon) i familjen blivit sjuk i cancer. Pappan (Ed Harris) har skaffat en ny (Julia Roberts) och de två kvinnorna måste lära sig att leva med den andra i sitt liv och samtidigt arbetar familjen mot klockan för att hinna umgås och få mer ut av den sista tiden tillsammans.

Jag har sett filmen två gånger tidigare och trots att jag verkligen ogillar att titta på filmer som får mig att gråta, så kunde jag inte låta bli att se denna ännu en gång. Den fångar verkligen så mycket känslor i en och samma film. Den tar inte bara upp svåra dilemman som konflikter som kan uppstå i stjärnfamiljer och hur man tar itu med den svartsjuka som kan uppstå, den tar också upp döden och hur man tacklar den i en familj. Alla som läst min blogg tidigare vet att min far dog för några år sedan, och självklart återkommer jag ofta till min relation till honom och hur svårt det var när han blev sjuk. Och en sak som jag fortfarande har dåligt samvete för och som aldrig går att göra ogjort är när jag tänker på det är hur lite vi umgicks medan han levde. Så till alla er där ute med sjuka eller döende familjemedlemmar. Jag vet att det är svårt. Jag vet att den som är sjuk kan vara bitter. Jag vet att blotta synen av den du älskar som svårt sjuk gör dig ledsen och illa tillmods. Men gör inte mitt misstag. Umgås mer med dina nära och kära innan det är för sent. Du kommer ångra dig efteråt annars.

Det här inlägget postades i Familj & relationer, Film, böcker & musik, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Vad tycker du om inlägget? Kommentera:

