Gräsänkemat – En snabb pasta med fetaost

Som jag tidigare berättat äter jag ofta ensam de veckor då de stora barnen inte bor hos oss. Och jag tycker verkligen det är aptråkigt att laga mat till en person. Därför blir det ofta lätt- och snabblagad mat när jag och Lilla A är ensamma hemma. I går gjorde jag en återkommande favorit som min syster brukade laga. En extremt lättlagad maträtt för alla lata där ute. Håll till godo!

Ingredienser
Spagetti
Feta i olja med svarta oliver och örter (finns att köpa av Apetina eller ICA för två personer)
Salt och peppar

Gör såhär
Koka pasta, kärna ur oliverna och hacka dem, mosa fetaosten till lagom stora chunks med en gaffel. När pastan är klar, häll av i durkslag och lägg upp på en tallrik. Lägg över olivhacket och fetaosten och häll på oljan från paketet (ej allt!). Smaka av med salt och peppar. Tada!

Man kan också köpa ett paket vanlig feta och svarta kalamataoliver, hälla på vanlig olivolja och krydda med lite goda örtkryddor om man inte vill köpa ett färdigt paket fetaost. Tar lika lång till att tillaga, men kräver ett större förråd av kryddor och idérikedom.

Det här inlägget postades i Mat och recept och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Vad tycker du om inlägget? Kommentera:

