Vi är pungdjur

I helgen var vi ute och tittade på kök till vårt nya hus och då såg jag en kvinna gå runt med sitt barn i en sjal på höften. Inte en sån där bärsjal som man har sina allra minsta spädbarn i, utan en slags pung som man hivar ner barnet i. Man kan då ha sitt barn på både höften och på ryggen innan de lärt sig att ”hjälpa till” med benen om höften.

I dag var min man ute och shoppade med Lilla A i Kista galleria och hittade en liknande på Kids4life från In the Pocket Baby. Det var ingen sjal som den kvinnan hade, men en slags påse som man stoppar ner barnet i. Samma fuktion, men mer modern kanske man kan säga. Testade den igår kväll och min man tyckte det var kul att jag hade blivit ett pungdjur (precis som han är, kanske jag borde ha tillagt!), men jag är redan frälst. Nu slipper jag använda armkraft för att bära runt på min allt tyngre bebis, men honkan ändå vara med när jag gör saker hemma eller när vi är ute och går och hon har tröttnat på att sitta i vagnen. Rekommenderas varmt till alla bebisföräldrar där ute som precis som jag har otåliga och sällskapssjuka barn.

Det här inlägget postades i Familj & relationer, Personligt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Vad tycker du om inlägget? Kommentera:

