Geggamoja och sushi

Har varit ute på långpromenad med Lilla A i dag och har vid ett flertal tillfällen irriterat mig på att hennes mössa kasar ner över ansikten på henne så hon blir rädd. Därför gick jag helt sonika in och impulsköpte en ny mössa till henne från Geggamoja och passade på att köpa en till mig själv när jag ändå var i farten. Jag har sett flera barn med mössor från Geggamoja och alltid tyckt att de både var snygga och såg ut som de satt åt bra runt huvudet. Orsaken är enligt tjejen i butiken att de finns i fler storlekar än de flesta mössor, hela 7 st. De kostar lite mer (den lilla 199kr och den stora 289kr), men jag slipper frustration och tandagnissel när Lilla A gråter för att hon fått ner mössan över ögonen för femtielfte gången. Ja, ni ser ju hur glad hon blev. Som belöning för mitt briljanta tilltag gick jag och Lilla A till den nyöppnade sushirestaurangen här i området. Mums! Är dock lite nervös för vad min man kommer säga när jag igen stoppat näven i spenderarfickorna…

Det här inlägget postades i Övrigt och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Vad tycker du om inlägget? Kommentera:

