♥ Vila i frid Stefan Liv 1980 – 2011 ♥

Igår eftermiddags störtade ett ryskt flygplan strax efter start. Ombord befann sig nästan samtliga spelare i KHL-laget Lokomotiv Yaroslavl. Däribland min favoritspelare Stefan Liv. Han blev bara 30 år gammal.

Stefan lämnar efter sig en fru och två små pojkar som växer upp utan sin far. Min far dog för några år sedan efter flera års sjukdom och trots att jag var 20 år när den han var rycktes ifrån mig, så vet jag känslan då man förlorar en förälder. För ett barn måste den känslan vara ofattbar. Förlusten är oersättlig och hålet är svart och bottenlöst. Saknaden försvinner aldrig,men den blir lättare att bära. Min förhoppning är att såväl Stefans som de andra spelarnas familj och vänner orkar fortsätta genom sorgen. Att de orkar minnas sina kära genom de goda minnena. Det är de goda minnena som gör att man fortsätter leva för alltid.

Stefan, du var en av himlens starkast lysande stjärnor. Du var inte bara en av Sveriges bästa målvakter och en förebild för många unga spelare. Du verkade dessutom vara en fantastisk människa. Det sätt som du med karisma, glädje och glimten i ögat tog dig an livet är ovanligt. Även vi som aldrig fick chansen att träffa dig personligen, upplevde att vi kände dig. Du var jordnära och bjöd på dig själv. Tårarna trillar. Vila i frid Stefan. Idag brinner ett ljus får både dig och min far.

Det här inlägget postades i Personligt, Sport och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till ♥ Vila i frid Stefan Liv 1980 – 2011 ♥

  1. Pia skriver:

    Fin text om en av världens bästa målvakter! Det är så sorligt…Eländigt! Hemskt. Man finner inte ord.

Vad tycker du om inlägget? Kommentera:

