Vårsol och mammaledighet = bra kombo!

I dag har varit en sådan där dag då mammaledigheten varit toppen och man tänkt att det inte gjorde så mycket att Frö ännu inte kommit trots att man längtar galet mycket. Anledning? Solen lyste och jag sov ända till klockan 9! Dagen började med en ordentlig brakfrukost (vid 11) bestående av stekt ägg och bacon, en macka, en skål yoghurt med flingor, ett glas äppeljuice och ett glas Oboy. Efter frukost satt jag en stund i solen och läste innan jag promenerade bort till affären och handlade. Väl hemma plockade jag undan i huset och städade köket innan resten av familjen började droppa in.

Till middag fick vi den danska klassikern Brændende kærlighed (passande nog då det skulle varit min pappas 70-årsdag i dag och detta var hans paradrätt). En rätt som det visade sig att Johans familj också tillagat och älskat under hans uppväxt. Hos oss lagas rätten med potatismos, stekt (nästan bränd) bacon, ärtor, stekt lök och stekta äppelskivor – en blandning av min och Johans traditioner. När jag var liten hade vi bara potatismos, bacon och stekt lök. En familjefavorit som definitivt kan rekommenderas är det under alla omständigheter.

Nu sitter jag här mätt och belåten och tänker att trots att ännu en dag gått utan att Frö kommit och sorgen efter min far blir extra tydlig på hans födelsedag, så har det varit en härlig mammaledighetsdag med sol, god mat och total avslappning.

Det här inlägget postades i Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Vad tycker du om inlägget? Kommentera:

